Heldagslegestue

Alle grupper har en fast ugedag hvor de er i legestue.  Den dag afleverer og henter du dit barn i legestuen  Her får dit barn mulighed for, at lærer sine gæstedagplejere at kende, og at øve sig på, at indgå i større sociale fællesskaber, så overgangen til børnehave, hvor der er mange børn, ikke bliver noget børnene ikke har prøvet før.

I legestuen har vi også mulighed for, at aldersopdele børnene i grupper og skabe udfordringer tilpasset deres nærmeste udviklingszone.

Legestuegrupperne består af 5-6 dagplejere og 18-22 børn.

I legestuegruppen arbejdes der med den nye styrkede pædagogiske lærerplan gennem aktiviteter som sang, rytmik, naturen, udflugter, fastelavn og juletræ, men også gennem dagligdags rutiner, som måltidet, oprydning, puslesituationen, og det at tage tøj på.

På Aula vil du blive orienteret om gruppens arbejde med læreplanen, på legestuedage, samt andre fælles arrangementer.