Indkøring af dit barn

Når dit barn skal starte i dagpleje, er det vigtigt at du har god tid til indkøring. Det er forskelligt fra barn til barn, hvor lang tid der er nødvendigt.

Du er i direkte kontakt med din dagplejer hver dag, så det er vigtigt at i samarbejder om indkøringen fra dag til dag.

Det er lige så vigtigt at du er tryg, og at dit barn er, for dit barn kan altid fornemme hvordan du har det. Derfor er det også vigtigt at sige farvel til barnet når du går, så barnet ved du er gået, og oplever at du kommer igen. Du vil altid blive kontaktet hvis dit barn ikke trives,

Dagplejeren har den tid, der er brug for i forhold til indkøring, men der skal selvfølgelig  også tages hensyn til resten af børnegruppen.

Det er en god ide, at være med første gang dit barn er i legestue, hvor der er mange børn og voksne.

Din tilsynsførende pædagog er også altid klar til en snak omkring indkøringen.